Ktm fejlesztés
Sajnos ismeretlen 2006.12.15. 22:59
Az osztrák gyártó 2007-es éve a 'négykerék' jegyében fog telni. A hamarosan bemutatásra kerülő, a Bombardier-rel közösen fejlesztett KTM Quadról már az év elején pletykáltak a KTM-es hírforrások, de a legújabb szörnyeteg messze túllő ezen.
A 2007 márciusában esedékes genfi autószalonon mutatkozik be ugyanis a második legnagyobb európai motorkerékpár gyártó puritán kétüléses sportautója, a KTM X-Bow. A gép körülbelül 700 kilós lesz, és egy kétliteres, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses (FSI), Audi benzinmotor fogja hajtani, ami a nyitott roadster alapkivitelében 220 lóerőt teljesít majd, de később az Audi S3 300 ló körüli erőforrását is választhatjuk a csúcs X-Bowba.
Igazi sportautóhoz méltón hatsebességes manuális váltót kapunk alapból, opcionálisan rendelhető lesz a csodás, szekvenciális DSG váltó is, amely a legújabb VW Golf GTI-ben debütált. A 3,6 méter hosszú X-Bow szénszálas vázát a versenyautó építő specialista Dallara szállítja, a futómű természetesen White Power, a fékek a Brembótól származnak.
Az X-Bow exkluzív, 100 darabos elő-szériája 2007 őszén kerül az utakra körülbelül 40 ezer eurós áron, azaz valamivel 10 millió felett. Ha sikeres lesz, a KTM ezer autót szándékozik gyártani évente, de ennyi karbon alváz legyártására a Dallara nincs berendezkedve, ez esetben a Manga lépne elő, mint gyártópartner.
|